Shutterstock 1309525609

Netcongestie? Energie Hub? 
Termen waar iedere ondernemer vast wel eens van gehoord heeft. Maar wat houdt dit nu precies in? Op de Dag van de Duurzaamheid praten we alle ondernemers van onze bedrijventerreinen graag bij over dit veelbesproken onderwerp.

Gastspreker expert Enzo Diependaal (Rethink Zero) legt op eenvoudige wijze uit welke uitdagingen op het gebied van energie je als ondernemer tegenkomt, nu en in de toekomst. Wat zijn de (on)mogelijkheden? Wat is de rol van de netbeheerder en wat kun je als ondernemer zelf doen? Vragen waar Enzo het antwoord op heeft.

In het dagelijks leven verzorgt Enzo onafhankelijk energieadvies aan ondernemers en bedrijventerreinen en is nauw betrokken bij de totstandkoming van de eerste energie hubs in Nederland op bedrijventerrein Pannenweg in Nederweert. 

Programma
16:15 uur: inloop en ontvangst bij Freenergics, Industrieweg 7 Boxtel
16:30 uur: opening en korte bedrijfspresentatie door Tammo Bieze, directeur Freenergics 
16:45 uur: gastspreker Enzo Diependaal (Rethink Zero) “De zin en onzin van energie hubs”
17:30 uur: netcongestie interactief
18:15 uur: afsluiting met hapje en drankje
19:00 uur: einde

Aan het einde van de bijeenkomst weet je alles over netcongestie, wat dit voor jou betekent en ga je naar huis met tips om slim(mer) om te gaan met de energiehuishouding van jouw onderneming.

Dit is een nieuwsbericht van de gemeente Boxtel.

Ook leuk om te lezen

Uitnodiging voorlopig ontwerp Keulsebaan in Boxtel

26 mei 2026

Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Boxtel heeft op 24 maart jl. het voorlopig ontwerp voor de capaciteitsuitbreiding van de Keulsebaan vastgesteld. U woont en/of werkt in de directe nabijheid van het plangebied van de Keulsebaan of u heeft daar gronden liggen. Daarom nodigen we u uit voor een informatieavond over dit voorlopige ontwerp van de Keulsebaan.

Ladonk ondernemersbijeenkomst en barbecue op 21 mei 2026

24 april 2026

Na twee succesvolle edities organiseert Klankbord Ladonk opnieuw een ondernemersbijeenkomst met aansluitend een barbecue. De klankbordgroep vindt het belangrijk om ondernemers op het bedrijventerrein met elkaar te verbinden. Met deze bijeenkomst worden ondernemers op Ladonk en Vorst uitgenodigd om elkaar te ontmoeten onder het genot van een barbecue en een drankje. Tijdens de bijeenkomst blikt de klankbordgroep terug en wordt vooruitgekeken naar 2026.

Bekijk alle berichten