

Sinds zaterdagochtend 1 oktober is er een lekkage aan de persleiding op de hoek van de Stenen Kamer en de Van Hornstraat in Boxtel. Vanaf die tijd werkt Waterschap de Dommel hard om deze zo snel mogelijk te repareren.
Genomen maatregelen om rioolwater af te voeren
De persleiding is afgesloten. Het rioolwater wordt opgevangen bij het rioolgemaal Ladonk. Met vrachtwagens brengt Waterschap de Dommel het water naar de rioolwaterzuivering in Boxtel.
De werkzaamheden zijn zondagochtend 2 oktober weer opgepakt.
Beperkte overlast tijdens werkzaamheden
Zolang de werkzaamheden duren is de Van Hornstraat vanaf de Stenen Kamer niet bereikbaar. Verkeer in de omgeving zal worden omgeleid. De werkzaamheden kunnen voor de buurt geluidshinder veroorzaken. Rondom het rioolgemaal Ladonk in Boxtel is geen overlast voor gebruikers van het industrieterrein. Er rijden wel extra vrachtwagens af en aan bij het rioolgemaal.
De overlast wordt zoveel mogelijk beperkt.
Bron: https://www.boxtel.nl/nieuws/leidingbreuk-hoek-stenen-kamer-en-van-hornstraat-boxtel
Op 16 juni organiseert JOC Dommelland samen met Heartsafe Boxtel een informatieavond voor ondernemers uit Boxtel over AED’s en het gebruik ervan. Tijdens deze avond deelt Heartsafe praktische informatie over het inzetten van een AED en verzorgen zij een demonstratie.
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Boxtel heeft op 24 maart jl. het voorlopig ontwerp voor de capaciteitsuitbreiding van de Keulsebaan vastgesteld. U woont en/of werkt in de directe nabijheid van het plangebied van de Keulsebaan of u heeft daar gronden liggen. Daarom nodigen we u uit voor een informatieavond over dit voorlopige ontwerp van de Keulsebaan.
Na twee succesvolle edities organiseert Klankbord Ladonk opnieuw een ondernemersbijeenkomst met aansluitend een barbecue. De klankbordgroep vindt het belangrijk om ondernemers op het bedrijventerrein met elkaar te verbinden. Met deze bijeenkomst worden ondernemers op Ladonk en Vorst uitgenodigd om elkaar te ontmoeten onder het genot van een barbecue en een drankje. Tijdens de bijeenkomst blikt de klankbordgroep terug en wordt vooruitgekeken naar 2026.